Contracteren ZZP'ers

 

Hieronder ziet u de zorginkoopdocumenten van de pilot ZZP'ers AWBZ 2013. Via deze procedure worden de ZZP'ers geselecteerd die in 2013 zorg kunnen leveren in één van Achmea Zorgkantoorregio 's. Deze documenten bevatten alle informatie voor uw aanmelding voor de pilot in 2013.

Hier kunt u uw vragen stellen via het vragenformulier. De antwoorden op de gestelde vragen vindt u onder het kopje
vraag & antwoord. Ook kon u zich (vóór 31 januari 2013) hier aanmelden voor de pilot.

  1. Aanmelden voor pilot (2e ronde)

    Voor het aanmelden voor de Pilot ZZP-ers AWBZ 2013 is een tweede ronde gestart. In aanvulling op het inkoopdocument vindt u hier de “Aanmeldingsprocedure en planning 2e ronde”. 

    U kon zich aanmelden voor de pilot ZZP’ers AWBZ 2013 door onderstaand formulier in te vullen en vóór 
    31 januari 2013  in te dienen via Pilot.ZZPers.AWBZ2013@achmea.nl.

    Bij uw formulier stuurt u ook een kopie van uw keurmerkpas, continuiteitsafspraken met andere ZZP'ers en eventuele overige bijlagen mee.

    Aanmelden is helaas niet meer mogelijk.

  2. Meerdere regio's en AGB-codes

    Als u in twee regio’s zorg wilt leveren, moet u over 2 contracten en 2 AGB-codes beschikken. U moet een 2e AGB-code zelf aanvragen door uiterlijk 15 januari 2013 een e-mail te sturen naar de servicedesk AGB van Vektis: servicedesk@vektis.nl Dit bericht stuur u in CC naar het zorgkantoor: Pilot.ZZPers.AWBZ2013@achmea.nl

    U stuurt bij uw e-mail het formulier Aanvraag 2e AGB code volledig ingevuld mee als bijlage. In uw e-mail vermeldt u de volgende informatie: Naam, huidige AGB-code, verzoek om een 2e AGB-code.

    Hierna stuurt Vektis u een tweede AGB-code. Vervolgens stuurt VECOZO u automatisch een tweede VECOZO-overeenkomst toe, die u dient te ondertekenen en te retourneren (zie stap 9 en 10).

    Let op: U heeft voor iedere regio een afzonderlijk vervangingsplan nodig.

    Het aanvragen van een AGB-code voor een tweede regio is niet meer mogelijk.

  3. Vraag en antwoord

    Hier kunt u het vraag & antwoorddocument downloaden. Het document is bijgewerkt tot 23 oktober 2012.
  4. Vragen en contactgegevens

    Als u vragen heeft kunt u contact met ons opnemen via:

    Telefoonnummer : 033 445 5580
    E-mail      : Pilot.ZZPers.AWBZ2013@achmea.nl

  5. Actueel

    Declaraties en Betaling

    Via de DINZ software kunt u declaraties bij het zorgkantoor indienen. Vanwege de doorlooptijd van deze declaraties in onze organisatie dient u rekening te houden met de volgende deadline.

    De declaraties die u indient in de eerste 5 dagen van de maand, betalen wij dezelfde maand uit. Deze betaling vindt  doorgaans plaats in de laatste week van deze maand.
    Declaraties die u later in de maand indient, worden de volgende maand uitbetaald.

    Bijvoorbeeld: U declareert op 2 maart 2013 in totaal 15 uur zorg geleverd in februari 2013. Deze 15 uur zorg betalen wij dan uit in de laatste week van de maand maart 2013. Declareert u op 15 maart echter nog 2 uur zorg geleverd in januari 2013, dan wordt dit in de laatste week van april 2013 uitbetaald.

    Aanmeldfunctionaliteit van het CIZ

    Het CIZ heeft nieuws over de aanmeldfunctionaliteit. Deze is geschikt gemaakt voor ZZP-ers. Lees hier de nieuwsbrief van het CIZ.

    Bijeenkomst 19 februari

    Op dinsdag 19 februari 2013 wordt er een bijeenkomst georganiseerd voor nieuwe contractanten uit de 2e ronde door het zorgkantoor in Amersfoort.
    Op deze bijeenkomst is er gelegenheid om contact te maken met uw collega- ZZP'ers. Daarnaast krijgt u een opleiding voor het gebruikt van de declaratie-software van DINZ.

    De bijeenkomst neemt de hele dag in beslag. Wilt u deze datum vrijhouden in uw agenda?